logo
  • icon icon Research Gate
  • icon icon Twitter
  • icon icon LinkedIn
  • icon icon Facebook
Skip to content

Menu

  • Home
  • ABOUT ME
  • BOARDS
  • CONFERENCES
  • MEDIA
  • PORTFOLIO
  • PUBLICATIONS
  • TEACHING
logo
Nov 25
Universitat d’ estiu – U d’ Alacant

En el marc dels Cursos d’ estiu de la Universitat d’Alacant, que aquest any duien com títol general: Com aprenem en un món digital: Els entorns personals d’ aprenentatge, vaig fer una presentació que portava el títol: Les tecnologies mòbils i l’ensenyament de la llengua? El cas del mobile storytelling, i que pot ser consultada aquí.

Screen Shot 2014-11-25 at 13.21.00

Mar Camacho Portfolio
0

About Mar Camacho

View all posts by Mar Camacho →
← Previous Next →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent

  • Per què els dirigents de les universitats haurien d’esperar un canvi en la manera de mesurar els assoliments dels estudiants April 18, 2018
  • How to Use Technology to Personalize Learning April 17, 2018
  • La intel·ligència artificial arriba a les càmeres dels mòbils April 9, 2018
  • Learning outcomes miss the point of higher education April 4, 2018
  • Preparar-se per a un Futur Digital / Preparing for a Digital Future April 3, 2018

Archives

  • April 2018
  • March 2018
  • January 2018
  • October 2017
  • September 2017
  • September 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • November 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • August 2013
  • June 2013
  • April 2013
  • February 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • April 2012
April 2018
M T W T F S S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

MORE POST

Loading…
Participació al congreso nacional sobre evaluación formativa

Participació al congreso nacional sobre evaluación formativa

El passat 7 de setembre vaig assisitir al VII Congreso Nacional de Evaluación Formativa en Docencia Universitaria que va tenir a la UNiversitat de Vic. La meva ponència anava sobre el rol de les Tecnologies de la Informació i Comunicació -TIC- en l’avaluació formativa. Aquí hi ha la presentació que vaig exposar: Las TIc en la evaluación formativa from marcamacho

25. Apr 2012
posted by Mar Camacho
DisCo Conference | Praga 2012

DisCo Conference | Praga 2012

  El passat mes de juliol vaig impartir com keynote speaker la ponència: Exploring the Power of mobile emerging technologies to Transform Learning a la 7th international Conference DisCo2012que tenia com tema central “New Media and Education” i que organitzava el Centre for Higher Education Studies and New Media Studies at the Department of Information Science and Librarianship at Faculty of Artsde la Charles University de Praga. A la imatge, apareixo amb la Dra. Emilia Nercissians, professora del Department of Anthropology de la Faculty of Social Sciences at Teheran University, qui va impartir una conferència sobre l’ accés a la tecnologia per part de les dones universitàries al seu país.

3. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Ponència: Redes Sociales para la participación y la educación

Ponència: Redes Sociales para la participación y la educación

El passat mes de juliol vaig intervenir al curs de la Universitat de Santiago de Compostela: “Nuevas fronteras en la igualdad de oportunidades 2.0: Educar en la comunicación igualitaria” que va tenir lloc a Lalín, on s’ abordà la perspectiva de gènere en relació a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i com aquestes empoderen les dones i el seu lideratge a la xarxa. Lesdiverses ponències van tractar temes com l’ús de les xarxes socials i participatives en educació, la imatge estereotipada de la dona en els videojocs, l’ús del llenguatge inclusiu i no sexista a la xarxa, la violència i el ciberbullying o com es gestiona la identitat d’homes i dones des dels propis mitjans de comunicació. Hi vaig fer la ponència: Redes sociales para la participación y la educación i l’ acte va ser recollit en mitjans de comunicació com La Voz de Galicia o El Faro de Vigo.

10. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Monografia sobre Mobile Learning

Monografia sobre Mobile Learning

Vaig tenir el plaer de coordinar, juntament amb la professora Tiscar Lara, de la Escuela de Organización Industrial (EOI)  del primer Informe sobre Mobile Learning a l’ estat espanyol que sota el títol  M-learning, en España, Portugal y América Latina (pdf), ha publicat la Fundació Scopeo, Observatorio de la Formación en Red, de la Universidad de Salamanca. Al llarg de 200 pàgines s’ aborda el Mobile Learning i es destaquen casos d’ aplicació rellevants en el camp de l’ educació, entre els que cal destacar una experiència duta a terme amb els estudiants de la Facultat de Ciències de l’ Educació de la Universitat Rovira i Virgili  o la mateixa Escuela de Organización Industrial a Madrid, juntament amb altres casos reeixits d’ Amèrica Llatina.  

10. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Trinxat amb Jorge Wagensberg

Trinxat amb Jorge Wagensberg

El passat 20 de setembre vaig assistir al Círcol de Reus a la primera de les sessions de la temporada 2012-13 dels #Trinxat, sopars-tertúlia amb una personalitat rellevant en el món cultural i social del país. En aquest cas ens va acompanyar en Jorge Wagenswerg, primer director del Cosmocaixa i autor, entre molts altres, del llibres de Más árboles que ramas escrit en forma de 1116 aforismes. Podeu trobar més informació fent clic aquí.

10. Oct 2012
posted by Mar Camacho
De la mobilitat intergeneracional i el futur del país

De la mobilitat intergeneracional i el futur del país

Extracte de l’ entrada publicada el 8 d’ octubre de 2012 al Bloc d’ Educació El Temps sobre un Mirall. El temps i les idees a l’ era digital, d’ El Punt-AVUI Diari: Començar l’ entrada d’ aquest bloc tot esmentant l’ important rol que té l’ educació en el desenvolupament de la societat esdevé no només necessari, sinó també obligatori en aquests moments. A la llum del paper que l’educació pot jugar en la promoció del creixement econòmic, l’ èxit dels països passa per assegurar que els i les joves aconsegueixin un major nivell d’educació que els seus pares i mares – això és el que es coneix com la mobilitat intergeneracional en educació i així ho determina l’ informe2012 edition of Education at a Glance: OECD Indicators que l’ OCDE acaba de fer públic recentment. Llegir-ne més …

10. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Encontro Jogos e Mobile learning | Coimbra 2012

Encontro Jogos e Mobile learning | Coimbra 2012

Els proper dia 26 d’ octubre participaré amb la ponència: Mobile Learning en la Educación Superior: Primeros pasos para el diseño y creación de cursos co tecnologías móviles en el Encontro sobre Jogos e Mobile learning que tindrà lloc a Coimbra (Portugal)  i que tracta sobre la integració dels jocs i els dispositius mòbils en el contex educatiu. L’ acte l’ organitza la Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação de la Universidade de Coimbra.

10. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Nova publicació

Nova publicació

Recentment hem publicat, en col·laboració amb la professora Gemma Tur de la Universitat de les Illes Balears – UIB- l’article Exploring Learners’ Practices and Perceptions on the Use of Mobile Portfolios as Methodological Tool to Assess Learning in Both Formal and Informal Contexts a la Revista científica Procedia – Social and Behavioral Sciences del ‘ editorial Elsevier. L’ article tracta sobre l’ús dels portfolios mòbils i la percepció dels estudiants sobre el seu aprenentatge.  

11. Oct 2012
posted by Mar Camacho
TEDxReus

TEDxReus

  El proper dia 8 de novembre tindrà lloc a Reus l’ esdeveniment TEDxReus. TED (Technology, Entertainment and Design) és una organització sense ànim de lucre que té per objectiu difondre i estendre entre la població idees i formes d’actuar que valen la pena: per l’enfocament que defensen, per la seva proactivitat i perquè proporcionen una forma particularment interessant de comprendre el nostre món i d’inferir-hi positivament. En aquest esdeveniment oferiré la ponència: Amb el món a les nostres mans: reptes i tendències emergents per a l’ educació del  S XXI. Podeu consultar la resta de ponents fent clic aquí.

18. Oct 2012
posted by Mar Camacho
Ponència: Mobile Learning en la educación superior

Ponència: Mobile Learning en la educación superior

El passat dia 26 d’ octubre de 2012 vaig impartir la  conferència de clausura Mobile Learning en la Educación Superior: Primeros pasos para el diseño y creación de cursos con tecnologías móviles en el Encontro sobre Jogos e Mobile Learning que va tenir lloc a la Universitat de Coimbra. Aquest esdeveniment tenia l’ objectiu de  debatre sobre les implicacions de l’ ús dels jocs per a l’ aprenentatge així com els requeriments metodològics que a incorporar el Mobile Learning a l’ ensenyament. També es van oferir diferents workshops sobre l’ús d’ algunes eines per ala creació de jocs i de continguts mòbils. Més informació sobre el programa i esdeveniment fent clic aquí.

3. Nov 2012
posted by Mar Camacho
Online Educa Berlin 2012

Online Educa Berlin 2012

El passat dia 29 de novembre vam impartir un Workshop en el Congrés sobre E-Learning més important dels que es realitzen dins l’ àmbit europeu sobre aquesta temàtica. El nostre Workshop,     va ser impartit de manera conjunta per les professores Helen Keegan (UK), Ilona Buchem (DE) i Mar Camacho (CAT) , jo mateixa. Aquí podeu veure la presentació de l’ experiència que vam presentar: Enhancing Participatory Culture: How to Design International Collaboration through Mobile and Social Media-   Enhancing Participatory Culture: How to design international collaboration through mobile and social media from marcamacho

2. Dec 2012
posted by Mar Camacho
Jornada Smart Cities – TGN 2012

Jornada Smart Cities – TGN 2012

El passat 5 de novembre va tenir lloc la jornada “Smart City: una ciutat eficient i educadora”en el marc del Ier Congrés mediterrani d’ Eficiència Energètica i Smart Green Cities. que va tenir lloc els dies 7 i 8 de novembre. A la jornada dedicada a l’ educació hi vaig impartir la conferència d’ apertura: Mobile Learning i tendències emergents en educació. Al llarg de la jornada es van presentar diverses iniciatives que en el terreny educatiu s’ estan duent a terme amb la finalitat de fer de Tarragona una ciutat més energèticament sostenible alhora que també es va fer força èmfasi en el potencial de les ciutats com espais d’ aprenentatge.

2. Dec 2012
posted by Mar Camacho
Participació al Consell 2.0 UdG

Participació al Consell 2.0 UdG

El passat 25 de gener vaig tenir el plaer d’ assistir a una de les sessions mensuals que organitza el Consell 2.0 de la Universitat de Girona. Tot i que coneixia alguns dels seus il·lustres membres, va ser tot un plaer compartir el matí amb aquests professionals universitaris d’ àmbits diversos que comparteixen l’ interès pel món 2.0, fan xarxa i construeixen coneixement de forma col·laborativa, en una iniciativa pionera al país. Gràcies al Miquel Duran, la Mèius Ferrés i en José Antonio Donaire per la seva amabilitat en dur-m’hi. Espero que hi hagi més ocasions. Aqui el recull de la sessió que va fer en Miquel Duran al seu bloc Edunomia: Tecnologies emergents i reptes per a l’educació del Segle XXI.

3. Feb 2013
posted by Mar Camacho
Nova publicació

Nova publicació

  Acaba de sortir publicat el número 32 dels monogràfics eLearning Papers de la Unió Europea, aquesta vegada dedicat al Mobile Learning. HI hem publicat un article: M-portfolios: Using Mobile Technology to Document Learning in Student Teachers’ E-portfolios juntament amb la professora Gemma Tur, de la Universitat de les Illes Balears (UIB). Accés a la publicació fent clic aquí.

12. Feb 2013
posted by Mar Camacho
UNESCO Mobile learning Week

UNESCO Mobile learning Week

Participem a Paris a la Mobile Learning Week, organitzada per la UNESCO els dies 18 al 22 de febrer. L’ objetiu d’aquesta iniciativa, punt de trobada mundial per a les persones que treballem en aquest àmbit,  és examinar l’ aprenentatge mitjançant els dispositius mòbils i la seva contribució per la consecució dels objetivos de la Educació per a tots (EPT) relatius a l’ ampliació de l’ accés, la qualitat i la igualtat en l’ ensenyament i aprenentatge.

18. Feb 2013
posted by Mar Camacho
eRc2013 Conference | Kuwait

eRc2013 Conference | Kuwait

Del 25 al 28 de març de 2013 vaig participar com ponent convidada en el Congrés e-Learning Regional Conference (eRC 2013), organitzat per The Regional Center for Development of Educational Software (ReDSOFT) “a leading center in the Arab region focus on the development of education by supporting the effective use of information and communication technologies in educational systems”, que va tenir lloc a Kuwait City i que tenia com destinataris tant professionals de l’ educació superior com responsables dels ministeris d’ educació dels països àrabs. La meva ponència va ser sobre Mobile learning i pot trobar-se en el següent enllaç:

3. Apr 2013
posted by Mar Camacho
Taula rodona: Nuevas tendencias educativas

Taula rodona: Nuevas tendencias educativas

Els passats 27 i 28 de maig vaig participar en la taula rodona Nuevas tendencias educativas mediadas por tecnologías parlant del Mobile Learning en el marc de les  VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED. A la taula també es va parlar d’ altres tendpencies emergents com la Flipped Classroom o el Game-based Learning, a partir d’ experiències dutes a terme en l’ àmbit de l’ Educació Superior. Es pot accedir als videos de les diferents participacions a partir d’ aquest enllaç.  

11. Jun 2013
posted by Mar Camacho
Taula rodona – 22@ BCN

Taula rodona – 22@ BCN

El passat 18 de juliol vaig participar en la taula rodona  de cloenda de la convenció empresarial del 22@ amb Ramon Salabert, Felip Puig i Pablo Rodríguez.

21. Aug 2013
posted by Mar Camacho
Nova publicació

Nova publicació

La revista indexada a JCR Comunicar ha publicat un article basat en l´ús d’ e-books a l’ educació primaria, escrit amb les Dres. Janaina Minelli i Mercè Gisbert Explorando la percepción de estudiantes y profesor sobre el libro de texto electrónico en educación primaria.

9. Dec 2013
posted by Mar Camacho
Educational Planning and The 21st Century Challenges – Dubai 2013

Educational Planning and The 21st Century Challenges – Dubai 2013

El passat mes de novembre de 2013 vaig participar com ponent convidada a la International Conference: Educational Planning and The 21st Century Challenges, organitzat pel Regional Center and Educational Planning-RCEP i el Ministeri d’ Educació de Dubai. La ponència presentada portava el títol: Educational Planning & the Investment on the Vast Rapid Technological Advancement: Mobile Learning and the promotion of High-Quality education i l’ enllaç al text complert pot trobar-se aquí.

14. Jan 2014
posted by Mar Camacho
Intl. Symposium “Mobile, Education & Mediation” – La Sorbonne 2013

Intl. Symposium “Mobile, Education & Mediation” – La Sorbonne 2013

Els passats dies 5 i 6 de desembre vaig participar a la taula rodona: en el marc  INTERNATIONAL SYMPOSIUM “MOBILE, EDUCATION & MEDIATION”, 5-6 DECEMBER 2013, que va tenir lloc a Université Nouvelle Sorbonne de Paris. Symposium organized by the Research Institute of Cinema and Audiovisual of the University of Paris III-Sorbonne Nouvelle, 5-6 December 2013 INHA-75002 Vasari Room Paris “Mobile, creation, mediation and use of mobile functionality in practical training and cultural mediation” The field of education and training is experiencing a buzz around MOOC. Mobile devices such as mobile phones are not highlighted in these innovative projects. In France, there are initiatives around the introduction of the mobile phone or supported by Twitter in cities or academies class. In this situation, the technical mediation augments and feed the pedagogical relationship face to face and open the classroom to the outside world through mobile social networks. Globally, nomadic education carried through the mobile phone is an innovative field support. Cultural mediation took into account, in turn, cell phone in his museum range. There are more than 180 museums and cultural mobile application in France (30 December 2012) and numerous experiments are performed using the many features of mobile (augmented reality, nfc …). Besides practices visitors themselves as photographs with their mobile phones. These are the different teaching practices and mediation proposals that will be presented and discussed fully at the roundtables particularly around issues of digital and mobility in education and culture in France and throughout the world. While speakers from different countries will bring their international expertise around innovative issues in the understanding of culture and mobile education.  

14. Jan 2014
posted by Mar Camacho
Taula rodona: Fundació Bofill

Taula rodona: Fundació Bofill

Jornada de reflexió a la Fundació Bofill que sota el lemà: Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge a Catalunya? va tenir lloc a Barcelona, el passat 23 de setembre del 2014. Tambñe hi va haver una presentació de la proposta Mobile Learning de la Unesco. Organització: Centre Unesco de Catalunya i Fundació Jaume Bofill.

25. Nov 2014
posted by Mar Camacho
TINETjornada 2014

TINETjornada 2014

El passat el dissabte 7 de juny al Palau de la Diputació de Tarragona vaig ser ponent a la TINETjornada 2014 que tenia el títol: Les oportunitats d’aprenentatge a Internet. La meva ponència va ser sobre el Mobile Learning i les noves formes d’ aprendre al segle XXI.

25. Nov 2014
posted by Mar Camacho
Universitat d’ estiu – U d’ Alacant

Universitat d’ estiu – U d’ Alacant

En el marc dels Cursos d’ estiu de la Universitat d’Alacant, que aquest any duien com títol general: Com aprenem en un món digital: Els entorns personals d’ aprenentatge, vaig fer una presentació que portava el títol: Les tecnologies mòbils i l’ensenyament de la llengua? El cas del mobile storytelling, i que pot ser consultada aquí.

25. Nov 2014
posted by Mar Camacho
International Symposium: Initial Teacher Training – Barcelona 2015

International Symposium: Initial Teacher Training – Barcelona 2015

Els passats dies 18 i 19 de febrer vam participar a Barcelona al Simposi Internacional: MIF, sobre la  “La formació inicial de mestres” organitzat pel  Consell Interuniversitari de Catalunya, en el marc del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres (MIF). Podeu trobar més informació aquí.

26. Feb 2015
posted by Mar Camacho
Mobile Learning Week 2015 – Paris

Mobile Learning Week 2015 – Paris

Participation at UNESCO‘s & UNWomen Mobile Learning Week in Paris on Leveraging technology to empower women and girls. More information here and via the conference’s hashtag:  #mlw2015

26. Feb 2015
posted by Mar Camacho
Col·laboració en Informe sobre MLearning – Fundació Bofill

Col·laboració en Informe sobre MLearning – Fundació Bofill

Recentment he participat en el nou Informe Breu de la Fundació Jaume Bofill que porta per títol: Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge? Aquesta publicació se centra en les Directrius de la UNESCO per a les polítiques d’aprenentatge mòbil (UNESCO Policy Guidelines for Mobile Learning), que va ser presentada el passat 23 de setembre pelCentre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill i la iniciativa mSchools. L’objectiu d’aquest text és fer una anàlisi contextualitzada dels principals reptes que suposa l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, en general, i dels dispositius mòbils, en particular. Uns dispositius, el desenvolupament dels quals avança a molta més velocitat que el propi sistema educatiu, i que tenen una incidència cabdal en el procés d’aprenentatge dels ciutadans i ciutadanes molt més enllà dels espais educatius formals. La meva aportació El mobile learning i la innovació en educació: una oportunitat de canvi en un món més mòbil que mai, pot consultar-se a partir de la pàgina 86. Podeu descarregar l’ informe fent clic en aquest enllaç.

12. Mar 2015
posted by Mar Camacho
New book chapter: Capacity Building in a Changing ICT Environment

New book chapter: Capacity Building in a Changing ICT Environment

I had the privilegie to contribute with a chapter in the first International Communication Union issue:  “Capacity Building in a Changing ICT Environment” , prepared by the Human Capacity Building Division (HCB) within the Projects and Knowledge Management Department of the Telecommunication Development Bureau of ITU. The chapter: Educational aspects of mobile impact, uptake and usage covers the following aspects related to Mobile Learning: Mobile learning in the global knowledge economy: Emerging topics and opportunities, The new teaching and learning scenarios in developing countries, Mobiles for lifelong learning and skill development in developing countries, Empowering teachers with mobile devices, Current uses of mobiles for teaching and learning: Tools for the construction of learning and a final part of conclusions and recommendations.

19. Sep 2017
posted by Mar Camacho
ITU-Academia Partnership Meeting: Developing Skills for the Digital Era

ITU-Academia Partnership Meeting: Developing Skills for the Digital Era

From 19-21 September 2017​ I attended the ITU-Academia Partnership Meeting: Developing Skills for the Digital Era that took place in Budapest, Hungary . The meeting was organised by the Telecommunication Development Bureau (BDT) of the International Telecommunication Union (ITU) and hosted by the National Media and Infocommunications Authority of Hungary (NMHH). The meeting brought together universities from all over the world that have an interest in the topic of information and communication technology (ICT), with a view to discussing emerging technology trends and how they impact on academic programmes, sharing latest developments in teaching and learning in the digital era, and examining approaches towards building skills for a 21st century workforce. The event covered debates around the digital transformation and required skill sets, the role of universities in shaping the digital agenda, changes in the curriculum in particular with respect to embracing Internet policy-related topics, and new ways of teaching and learning in the digital age. The meeting also featured a series of discussions showcasing successful partnerships between universities, the private sector, Centers of Excellence and ITU. It also explored the role of universities as incubators of innovation and start-ups and presented some concrete examples of those. A major objective of the event was to identify ways and means to strengthen collaboration between ITU and the academic community in developing capacities for the digital future. For more information visit this link.

6. Oct 2017
posted by Mar Camacho
Els reptes de l’Educació / The challenges of Education

Els reptes de l’Educació / The challenges of Education

🎥 Com donar resposta, des de l’educació, a les necessitats d’una societat canviant i que necessita adaptar-se als nous contextos del s.XXI? Les respostes les trobareu en aquest vídeo sobre els reptes de l’Educació, de la Fundació Jaume Bofill. – 🎥 ¿Cómo dar respuesta, desde la educación, a las necesidades de una sociedad cambiante y que necesita adaptarse a los nuevos contextos del s.XXI? Las respuestas las hallaréis en este vídeo sobre los retos de la Educación, de la Fundació Jaume Bofill. – 🎥 How could education provide an answer to the necessities of a changing society that needs adapting to the new context of the 21st century? Find the answers on the following video about the challenges of Education, by Fundació Jaume Bofill. http://www.marcamacho.cat/wp-content/uploads/2018/02/10000000_170669160327260_7791856885887401984_n.mp4

26. Jan 2018
posted by Mar Camacho
Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge

Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge

Aquest cap de setmana participo a Palma de Mallorca al seminari: ‘Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge’. L’objectiu és conèixer les tendències emergents en Educació i Tecnologia (aula invertida, xarxes socials, l’ús dels dispositius mòbils…) en un marc global. També explorar el potencial dels dispositius mòbils i els seus usos a l’aula: l’mLearning. I, finalment, aprofundir en eines i aplicacions per al treball per competències. El curs s’imparteix a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears. ––––––– Este fin de semana participo, en Palma de Mallorca, en el seminario: “Los dispositivos móviles como herramienta de aprendizaje”. El objetivo es conocer de cerca las tendencias emergentes en materia de educación y tecnología (aula invertida, redes sociales, uso de dispositivos móviles…) en un marco global. También explorar el potencial de los dispositivos móviles y sus usos en el aula: el mlearning. Y, por último, profundizar las herramientas y aplicaciones para el trabajo de los poderes. El curso se imparte en la Dirección General de Formación Profesional y Formación del Profesorado de Conselleria de Educación y Universidad del Gobierno de las Islas Baleares. ––––––– I’m taking part in the seminary “Mobile devices as a learning tool”, which will take place in Palma de Majorca this weekend. The aim is to learn about emerging tendencies in Education and Technology (flipped classroom, social networks, use of mobile devices…) on a global environment; it is also to explore the potential of mobile devices and their uses in the classroom: I’mLearning. And, finally, deepening in the tools and applications in working for skills. The course is held in “DIrecció General de Formació Professional i Formació del Professorat” of Conselleria d’Educació i Univertitat of Balearic Islands Government.

26. Jan 2018
posted by Mar Camacho
Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge (i II)

Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge (i II)

Aquest cap de setmana vaig participar, a Palma de Mallorca, al Seminari ‘Els dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge’. Vam descobrir les principals tendències emergents en Educació i Tecnologia, vam fer una immersió en el mlearning per conèixer les seves característiques i potencialitats educatives, vam presentar eines i apps per al treball competencial, i vam acabar amb un taller de narració digital amb dispositius mòbils. Gran experiència! –––––––––– Este fin de semana participé, en Palma de Mallorca, en el seminario “Los dispositivos móviles como herramienta de aprendizaje”. Descubrimos las principales tendencias emergentes en educación y tecnología, hicimos una inmersión en el mlearning para conocer sus características y potencial educativo, presentamos herramientas y aplicaciones para el trabajo competencial, y acabamos con un taller de narración digital con dispositivos móviles. ¡Gran experiencia! –––––––––– Last weekend, I took part in the seminary “Mobile devices as a learning tool” held in Palma de Majorca. We explored the main emergent tendencies regarding Education and Technology, we got deeper into mlearning in order to know its main characteristics and educative potentialities, we introduced new competency-related work tools and apps, and we fished by holding a digital narration workshop using mobile devices. Great experience!

27. Jan 2018
posted by Mar Camacho
Tendències en tecnologia i educació

Tendències en tecnologia i educació

“La nova missió de les institucions educatives ha de ser preparar els nens per a treballar en feines que no existeixen, per a resoldre problemes que encara no són aparents, utilitzant tecnologies que encara estan per a inventar. Això vol dir equipar-los los amb la capacitat d’aplicar i tornar a aplicar el coneixement de formes innovadores que els permetin incorporar-se en un món laboral complex.” (Extracte de la presentació ‘Tendències en tecnologia i educació’ que vaig fer en el marc dels ‘Espais de Gestió del Coneixement’ al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat de Catalunya). –––––––––– “La nueva misión de las instituciones educativas tiene que ser la de preparar a los niños para trabajar en empleos que no existen, para resolver problemas que aún no son aparentes, utilizando tecnologías que todavía están por inventar. Esto significa equiparlos con la capacidad de aplicar y volver a aplicar el conocimiento de formas innovadoras que les permitan incorporarse a un mundo laboral complejo.” (Extracto de la presentación ‘Tendencias en tecnología y educación’ que hice en el marco de los Espacios de Gestión del Conocimiento ‘en el Centro de Estudios Jurídicos y Formación Especializada de la Generalitat de Cataluña). –––––––––– “The new purpose of educative institutions must be to get children ready in order to work on non-existing jobs, to solve non-apparent problems, using technologies that are still to invent. This means equipping them with the capacity to apply knowledge on an innovative way that allows them to get into a complex labour market.” (Extract from the lecture “Tendencies on technology and education” I conducted as part of the “Spaces of Knowledge Management” event due in Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat de Catalunya). ———- Presentació de la conferència: Conferència ‘Tendències en tecnologia i educació’ Tendències en educació

5. Mar 2018
posted by Mar Camacho
De pantalles, perills exacerbats i bondats desconegudes

De pantalles, perills exacerbats i bondats desconegudes

Avui i demà se celebra a l’Institut d’Estudis Catalans el seminari “Educació i mitjans de comunicació. Entre l’escola i les pantalles“. La idea del curs, organitzat per la Societat Catalana de Pedagogia, és debatre el paper dels mitjans de comunicació des d’una perspectiva diversa, tenint en compte aspectes com l’accés a la informació, la normalització de conductes, els efectes de les pantalles en el comportament de nens i joves, i debatre al voltant de si l’exposició d’infants i joves als mitjans i les pantalles també es pot convertir en oportunitat de reflexió. De tot plegat en parlo en aquest post al blog ‘El temps sobre un mirall’ (L’educació i les idees en un món digital), a elpunt.cat.

14. Mar 2018
posted by Mar Camacho
Preparar-se per a un Futur Digital / Preparing for a Digital Future

Preparar-se per a un Futur Digital / Preparing for a Digital Future

“Preparar-se per a un Futur Digital”. Aquest és el nom de l’estudi de recerca que The London School of Economics and Political Science – LSE està fent sobre com els nens i nenes, juntament amb els seus pares, cuidadors, mentors i educadors, imaginen i es preparen per als seus futurs personals i professionals en una era digital. Més informació: http://bit.ly/2uI20FH ––––––––––– Preparing for a Digital Future. A @LSE research project on how children and young people, along with their parents, carers, mentors and educators imagine and prepare for their personal and work futures in a digital age. More information: http://bit.ly/2uI20FH ––––––––––  

3. Apr 2018
posted by Mar Camacho
Learning outcomes miss the point of higher education

Learning outcomes miss the point of higher education

En aquests temps en què es parla molt de les ‘fake news’ i les postveritats, m’ha agradat llegir aquest article ‘Els resultats de l’aprenentatge no encaixen amb l’educació superior’. En ell, l’autor, Robert Zaretsky, escriu sobre l’obsessió de la filòsofa francesa Simone Weil de que cal ensenyar als estudiants a cenyir-se a la realitat en l’era de les xarxes socials. Via Timeshighereducation.co.uk –––––––––– En estos tiempos que corren, en los que se habla mucho de las ‘fake news’ y las posverdades, me ha gustado leer este artículo ‘Los resultados del aprendizaje no encajan con la educación superior’. En él, el autor, Robert Zaretsky, escribe acerca de la obsesión de la filósofa francesa Simone Weil de que hay que enseñar a los estudiantes a ceñirse a la realidad en la era de las redes sociales. Vía Timeshighereducation.co.uk –––––––––– Much is heard about “fake news” and “post-truth” these days, and so I loved reading the article “Learning outcomes miss the point of higher education”. In it, the author, Robert Zaretsky, writes about how the French thinker Simone Weil’s focus on teaching students to attend to reality is crucial in the social media age. Via Timeshighereducation.co.uk Learning outcomes miss the point of higher education

4. Apr 2018
posted by Mar Camacho
La intel·ligència artificial arriba a les càmeres dels mòbils

La intel·ligència artificial arriba a les càmeres dels mòbils

La intel·ligència artificial arriba a les càmeres dels mòbils. En parla aquest article de Farhad Manjoo al The New York Times. Interessant! La inteligencia artificial llega a las cámaras de los móviles. Nos habla de ello este artículo de Farhad Manjoo en el New York Times. ¡Interesante! Artificial intelligence makes it now to smartphones’ cameras. Find out more on this post by Farhad Manjoo for The New York Times. Interesting! The Sublime and Scary Future of Cameras With A.I. Brains Entre lo útil y lo invasivo: la inteligencia artificial llega a las cámaras

9. Apr 2018
posted by Mar Camacho
How to Use Technology to Personalize Learning

How to Use Technology to Personalize Learning

Com utilitzar la tecnologia per a personalitzar l’aprenentatge? Això és el que es pregunta i respon McGraw-Hill Education en aquest interessant post. ¿Cómo usar la tecnología para personalizar el aprendizaje? Eso es lo que se cuestiona y responde McGraw-Hill Education en este interesante post. How to Use Technology to Personalize Learning? This is what McGraw-Hill Education is asking and answering on this interesting post. How to Use Technology to Personalize Learning

17. Apr 2018
posted by Mar Camacho
Per què els dirigents de les universitats haurien d’esperar un canvi en la manera de mesurar els assoliments dels estudiants

Per què els dirigents de les universitats haurien d’esperar un canvi en la manera de mesurar els assoliments dels estudiants

Per què els dirigents de les universitats haurien d’esperar un canvi en la manera de mesurar els assoliments dels estudiants. Interessant article de David Hutchins. Por qué los líderes de las universidades deberían esperar un cambio en la manera de medir los logros de los estudiantes. Interesante artículo de David Hutchins. Why university leaders should expect a shift in how we measure student achievement. How do we measure student success? By David Hutchins. University Leaders Should Expect a Shift in Measurement of Learning Outcomes

18. Apr 2018
posted by Mar Camacho

Archives

  • April 2018 (5)
  • March 2018 (2)
  • January 2018 (3)
  • October 2017 (1)
  • September 2017 (1)
  • September 2015 (1)
  • March 2015 (1)
  • February 2015 (2)
  • November 2014 (3)
  • January 2014 (2)
  • December 2013 (1)
  • August 2013 (1)
  • June 2013 (1)
  • April 2013 (1)
  • February 2013 (3)
  • December 2012 (2)
  • November 2012 (1)
  • October 2012 (8)
  • April 2012 (1)

RECENT POSTS

  • Per què els dirigents de les universitats haurien d’esperar un canvi en la manera de mesurar els assoliments dels estudiants
  • How to Use Technology to Personalize Learning
  • La intel·ligència artificial arriba a les càmeres dels mòbils
  • Learning outcomes miss the point of higher education
  • Preparar-se per a un Futur Digital / Preparing for a Digital Future
  • iconiconResearch Gate
  • iconiconTwitter
  • iconiconLinkedIn
  • iconiconFacebook
  • HOME
  • ABOUT ME
  • POST

© 2018 Copyright by Mar Camacho. All rights reserved.