BOOKS

Camacho, M., Esteve, F., Los dispositivos móviles en educación y su impacto en el aprendizaje. ISBN: 978-84-945619-9-3.

Camacho, M., Lara, T.,M-Learning en España, Portugal y América Latina, 2011. Monográfico SCOPEO, nº 3. ISSN: 1989-8266. Servicios de publicaciones dela Universidad de Salamanca.

BOOK CHAPTERS

Camacho, Mar (2017)., Camacho, Mar., Educational aspects of mobile impact, uptake and usage in Capacity Building in a Changing ICT Environment; International Telecommunication Union. United Nations.ISBN: 978-92-61-21601-6.

Gutiérrez, P. Camacho, M.,2017.You Hold the World: Harnessing the Power of Mobile Personal Learning Environments (mPLEs) in Next-Generation Teacher Education. Camacho, M. Vers una cultura dela innovació: reptes i oportunitats enel marc del sistema educatiu català en Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2015. Fundació Bofill 2016 ISBN 978-84-945264-8-0. http://www.fbofill.cat/sites/default/files/RepteseducacioCatalunya.Anuari2015_041016.pdf

Camacho; M., Esteve, V., Moving beyond learning: the potential of immersive environments in education a Teaching and Learning in Digital Worlds. Strategies and issues in Higher Education, 2015 1st edited by Mercè Gisbert-Cervera, Mark Bullen, 06/2015: pages 109-116; Publicacions Universitat Rovira i Virgili., ISBN: 978-84-8424-376-2.

Camacho, M., El mobile learning i la innovació en educació: una oportunitat de canvi enun món més mòbil que mai a Gisbert, m., Prats, M.A., Cabrera, N., Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge? 2015 Fundació Bofill, Col·lecció: Informes Breus Núm.: 58, ISBN: 978-84-943521-3-3. http://www.fbofill.cat/intra/fbofill/documents/publicacions/611.pdf

Camacho, M., Making the most of informal and situated learning opportunities through Mobile Learning, 2012.

InPatrut, B.- Patrut, M Cmeciu, C., (eds). Social Media and the New Academic Environment: Pedagogical Challenges. Hershey, PA: IGI Global. Camacho, M., Tecnologías emergentes para el aprendizaje enel marco dela educación superior – publicada el 2012 enel monográfico: Perspectivas de Inovaçao por el Centro da Competencia da Universidade do Minho.

Camacho, M., M-learning: retos pedagógicos y perspectivas de futuro en Camacho, M., Lara, T., 2011. M-learning enEspaña, Portugal y América Latina, Noviembre de 2011. Monográfico SCOPEO, nº 3. ISSN: 1989-8266 http://scopeo.usal.es/investigacion/monograficos/scopeom003 Camacho, M., Las redes sociales enel contexto educativo: implicaciones pedagógicas y estrategias prácticas para su implementación,en

Castañeda, L., (coord.)Aprendizaje con Redes Sociales. Tejidos educativos para los nuevos entornos, 2010. Editorial Eduforma.ISBN: 9788467636192págs. 91-104.

PUBLICATIONS IN IMPACT JOURNALS 

Minelli, J., Camacho, M. Gisbert, M., 2014 Explorando la percepción de estudiantes y profesor sobre el libro de texto electrónico en Educación Primaria. Comunicar, 42, 87-95. ISSN: 1988-3293. Volumen: 42Páginas (inicial/final): 87-95.

Minelli, J., Camacho, M. Gisbert, M., 2013 Interaction in the virtual world: an analysis of students’ construal ofpedagogic subject positions in a 3D virtual learning environment. Text Talk. An Interdisciplinary Journal of Language, Discourse Communication Studies. ISSN: 1860-7330. Volumen: 33Páginas (inicial/final): 353-375.

Tur, G., Camacho, M.,2013 M-portfolios: Using Mobile Technologyto Document Learning in Student Teachers’ E-portfolios. eLearning Papers • ISSN: 1887-1542 • www.elearningpapers.eu December 2012. http://elearningeuropa.info/es/node/122519.

Castañeda, L., Camacho, M., 2012 Desvelando nuestra identidad digital. El Profesional de la Información.ISSN: 1386-6710.

Camacho, M., Oliveira, J., Grosseck, G., 2012. Self And Identity: Raising Undergraduate Students Awareness On Their Digital Footprints. Social Procedia Behavioral Sciences. Elsevier.

Camacho, M., Tur, G., 2012. Exploring Learners Practices And Perceptions OnThe Use Of Mobile Portfolios AsMethodological Tool To Assess. Social Procedia Behavioral Sciences. Elsevier.

Camacho, M. and Guilana, S. 2011. From personal to social: digital environments that work. In: Digital Education Review, 20, 24-37. http://greav.ub.edu/der

Camacho, M., Mobile Learning: aproximación conceptual y prácticas colaborativas emergentes 2011. UT. Revista deCiències de l’Educació. Desembre 2011. Pag. 43-50. ISSN 1135-1438 http://pedagogia.fcep.urv.cat/revistaut

Camacho, M., 2011 Ensenyar i aprendre en una societat mòbil. Pantalles en xarxa i tendències emergents. Escola Catalana, 473, nov. 2011. ISBN: 1131-6187.

Esteve, V., Gisbert, M., Camacho, M., 2011 Delve into the Deep: Learning Potential in Metaverses and 3D Worlds Elearning Papers, 25 ISSN: 1887-1542 http://elearningpapers.eu/en/download/file/fid/23294

Camacho, M., 2007. La formación del profesorado de inglés en entornos tecnológicos. Diseño e implementación de un modelo formativo basado en una comunidad virtual de aprendizaje. Universitas Tarraconensis. Revista deCiències de l’ Educació, 31, III, 7-18. ISSN: 0211-3368.

Minelli, J, Camacho, M, Gisbert, M., What changes when Technology is Good Enough? 2009. The International Journal of Learning. Common Ground Publishing, Australia. Vol. 16 Ls. II 477-488. ISSN: 1447-9494.

Camacho, M., Marin, B.,Rafols,J., 2006. Una Comunidad Virtual para la formación docente. Cuadernos de Pedagogía , diciembre 2006. ISSN 0210-0630.

Camacho, M. Ràfols, J. Marin, B., 2005. Las TIC en la práctica docente y en la formación del profesorado de lengua: Las comunidades virtuales de aprendizaje. Hacia la formación del S. XXI. Revista AULA julio- agosto 2005. ISSN –1131 –995x.

Camacho, Mar, 2004. Recursos educativos en red para el profesorado de inglés. Una aproximación práctica. Comunicación y Pedagogía, NUM.200. issn: 1136-7733.

Camacho, M. 2003. Proposta d’ Implementació d’un model virtual d’ Ensenyament i Aprenentatge de l’ Anglès a l’ IES Narcís Oller de Valls. Quaderns de Vilaniu, 43. ISBN:0212-1921.

 

CONFERENCE PROCEEDING

Oliveira, J.M., Camacho, M. Gisbert, M. 2012. E-textbooks: ¿the next forgotten fad?. InT. Amiel B. Wilson (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012(pp. 1385-1389). Chesapeake, VA: AACE. http://www.editlib.org/p/40929

Buchem, I., Cochrane, T., Bateman, R., Camacho, M., Gordon, A., Keegan, H., et al. 2012. Mlearning 2.0: Thepotential and challenges of collaborative mobile learning in participatory curriculum development in higher education. Paper presented at the IADIS International Conference on Mobile Learning 2012. Retrieved from http://www.mlearning-conf.org/ Cochrane,

T., Bateman, R., Buchem, I., Camacho, M., Gordon, A., Keegan, H., et al. 2011. Mlearning 2.0: Fostering International Collaboration. InI. Candel Torres, L. Gomez Chova A. Lopez Martinez (Eds.), ICERI2011: 4thInternational Conference of Education, Research and Innovations (pp. 42-51). Madrid, Spain: IATED.

de Oliveira, J., Camacho, M. Gisbert, M. 2011. E-textbooks: initial appointments onan emergent field of enquiry. InT. Bastiaens M. Ebner (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011 (pp. 3413-3417). Chesapeake, VA: AACE.http://www.editlib.org/p/38348

Castañeda, L. Camacho, M. 2011. A strange in the mirror? Students perceptions about their digital identity. InT.Bastiaens M. Ebner (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2011 (pp. 3275-3280). Chesapeake, VA: AACE.(2011)

Buchem. I, Camacho, M., M-project: first steps to applying action research in designing a m-learning course in HE, inRummler,K, Seipold,J,Lübcke,E,Pachler,N, Attwell,G, 2011. Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments. London Mobile Learning Group, GermanyISSN 1753-3385

Ramos, F., Camacho, M., Una propuesta para el uso de las tecnologíasdela información y comunicación encomunidades étnicas bilingües., 2010. Congreso Internacional de Informática Educativa. Red Iberoamericana deInformática Educativa Nodo Colombia. http://www.ribiecol.org/docs/ribie2010_Ferley_Ramos.doc CD-Rom: ISSN 2145-7085

Oliveira, Janaina; Gisbert, Mercè, Camacho, M., Learning as Representation and representation as learning: a theoretical framework for teacher knowledge in the digital age, 2019 Editorial: Association for the Advancement ofComputing in Education 202814 – Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications

Ramos, F., Camacho, M., Uso de podcast como mediación tecnológica para evidenciar la riqueza interior del pueblo wayúu y las expresiones desu dinámica cultural, 2010. 1er Simposio Internacional y 2do Coloquio Regional deInvestigación Educativa y pedagógica, Montería, Colombia –28 y 29de Octubre de 2010 CD-Rom. http://www.edunexos.edu.co/emasued/

Camacho, M., GIisbert, M.,Esteve, V., 2010. Speak new words, speak new languagesSpeak new words, speak new languages: a podcasting experience in multicultural settings . Gabinete de Comunicación y Educación, 2010 – ISBN: 978-84-693-2361-8. Año 2010, Sevilla

Oliveira, Janaina; Gisbert, Mercè, Camacho, Mar., 2010 Learning as Representation and representation as learning: a theoretical framework for teacher knowledge in the digital age, Editorial: Association for the Advancement ofComputing in Education 202814 – Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications

Camacho, M.,Marin,B.,Rafols,J., 2006 El projecte F@cil: dela formació a la creació dela comunitat virtual de professors de llengües. Jornada Espiral 2006: DzEntorns col·laboratius per aprendre: Comunitats Virtuals d’aprenentatgedz. Asociación Espiral y Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i lletres i enCiències deCatalunya. CD-ROM amb ISBN: 84-611-0299-1

Camacho, M. (2006) Les caceres del tresor: Una proposta estimulant en els processos deformació TIC del professorat. 1as. Jornadas sobre WebQuest. ICE Universitat Autónoma de Barcelona 10-11de marzo de 2006.